Βρίσκεστε εδώ:Αρχική>>Λήμνος>>Μαρία Πολύζου: «Η Λήμνος μας είναι ένα νησί που δεν θέλεις να το αποχωριστείς».

afoi poriazi

charitakis banner new

Μαρία Πολύζου: «Η Λήμνος μας είναι ένα νησί που δεν θέλεις να το αποχωριστείς».
12.08.2022 | 14:32

Συντάκτης:  Παναγιώτης Σκαπέτης
Κατηγορία: Λήμνος

Η Μαραθωνοδρόμος Μαρία Πολύζου βρέθηκε στη Λήμνο, προσκεκλημένη του Α.Ο Ηφαιστία Κοντοπουλίου στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Ερημάκεια 2022». Λίγο μετά την αναχώρησή της από το νησί, μοιράστηκε τις σκέψεις, τις εμπειρίες της και τις στιγμές που έζησε στη Λήμνο με τους διαδικτυακούς της φίλους.

Η Μαρία Πολύζου γράφει:

Η αφορμή για να ταξιδέψω στο νησί ήταν ο σύλλογος Α.Ο Ηφαίστια και ο έφορος στίβου κ Κώστας Μανωλακούδης που διοργάνωναν τον αγώνα Ερημακεια 2022 και με προσκάλεσε να μιλήσω και να παρουσιάσω το βιβλιο μου «ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΣ» και να μιλήσω για τις προκλήσεις της ζωης και τον τρόπο να προχωράς , να βάζεις στόχους και να μην τα ΠΑΡΑΤΑΣ μέχρι το τέλος !

Την γνωριμία μας, μάλιστα την έκανε ο Φυσιοθεραπευτης της εθνικής ομάδας στίβου κ Μιχάλης Μερτσανιδης σπουδαίος πρωταθλητής μας στο μήκος. Μάλιστα φέτος διεξήχθει και ο 1ος Ημιμαραθώνιος στο νησί !

Στις λίγες ώρες που έμεινα στο νησί, το τρέξιμο ξεκίνησε μόλις πάτησα το πόδι μου ! Εκεί με περίμενε ο κ Κώστας Μανωλακουδης με την υπέροχη κόρη του Σιανα προσφέροντας μου λουλούδια !

Αφήσαμε την βαλίτσα μου στο υπέροχο ξενοδοχείο Βάρος που με φιλοξένησαν και απόλαυσα την διαμονή μου. Μετά αεικίνητη όπως είμαι , με ξέρετε τώρα πως είμαι εγώ , μπήκαμε στο αυτοκίνητο και φύγαμε για την πρώτη παραλια του νησιού !

Εντυπωσιάστηκα .

Ξέρετε πως λατρεύω την θάλασσα και κυρίως την σανίδα του sup , που το καλοκαίρι το θεωρώ πολύ Καλη άσκηση και ενδυνάμωση.

Φθάνοντας στην παραλια

Surf Club Keros μια τεράστια οργανωμένη παραλια με εκπαιδευτές του kind και σερφ που είχε γεμίζει η θάλασσα και ο ουρανός με πολύχρωμους αετούς καθώς ο αέρας που επικρατεί στην περιοχή ενδείκνυται για τέτοια αθλήματα !

Χωρις να το σκεφτώ , φόρεσα τα Αθλητικα μου παπούτσια και φουρ για τρέξιμο πρώτα και μετά βουτιά στην θάλασσα! Είπαμε τρέχουμε παντού ! Και επειδή δεν κάθομαι ποτέ παίρνω και την σανίδα του sup και λίγο ενδυνάμωση ακόμα !!

Στο χώρο έχεις πολλές ωραίες σκηνές, που είναι τέλειο να κοιμηθείς ενώ νωρίτερα έχεις χαλαρώσει με γιόγκα σε ειδικό χώρο που υπάρχει εκεί.

Λίγο μετά με τον Κώστα που με πολύ υπομονή με ξεναγούσε κατευθυνθήκαμε στην Αλυκή ! Μια τεράστια έκταση 6.300 τετραγωνικά μέτρα καλυμμένη με αλάτι ! Εντυπωσιακό !

Διανύοντας λίγα μέτρα τρέχοντας ο θόρυβος που έκανε το σκληρό αλάτι πάνω στο βηματισμό μου ήταν κάτι τελείως διαφορικό από ότι είχα συνηθίσει μέχρι τώρα να τρέχω !

Υπήρχαν πολλοί άνθρωποι που έπαιρναν αλάτι σε μικρό σακούλι και όπως μου είπε η αγαπητή και γλυκύτατη Αννα, το αλάτι δεν είναι το κλασικό που γνωρίζουμε με αυτή την αλμυρή γεύση αλλά έχει πιο γλυκιά !!!

Φεύγοντας από εκεί βλεπω από μακριά ένα δέντρο να ξεχωρίζει πάνω από ένα εκκλησάκι και να βγαινει από εκεί μέσα ! Εντυπωσιακό !! Καταλαβαίνετε το θαυμασμό μου να βλεπω αυτό το θαύμα ! Το δέντρο αυτό ξεκίνησε να φυντρωνει μέσα σου ναό … και να βγαινει στην σκεπή ! Οι κάτοικοι δεν το έκοψαν, αλλά άνοιξαν κομμάτι της σκεπής για να περνάνε τα κλαδιά του και να απλώνετε.

Έτσι το εκκλησάκι έχει μια δροσιά κάτω από τα φυλλώματα του !

Διάνυσαμε τον κάμπο της Λήμνου με το αυτοκίνητο θέλοντας μέχρι αργά να δω όσο περισσότερα μερη μπορώ !

Ο Κώστας με πήγε στο ωραίο μέρος του νησιού που εκεί έχει μάλιστα το αγίασμα του Αγ Χαραλαμπους !

Μια έρημη μεριά που η παράδοση λέει ότι αφού πιεις λίγο από αυτό , κανεις ένα τάμα και ανεβαίνει με μια πέτρα στο κεφάλι, προσέχοντας να μην σου πέσει και την εναποθέτεις στο εκκλησάκι που βρίσκεται στο επάνω μέρος ! Προσεκτικά ανέβηκα με την πέτρα που ευτυχώς δεν μου έπεσε και μετά μείναμε να αναγνατεψουμε ένα μαγευτικό ηλιοβασίλεμα και τα χρώματα του ! Κάπου εκεί αργά το βράδυ θυμήθηκα ότι όλη την ημέρα δεν είχα φάει ! Ενθουσιασμένη να βλέπω νεα μέρη, ξέρετε πως είμαι εγώ .. ξεχνάω να φάω !

Φθάσαμε στην πλατεία του χωριού Κοντοπουλη και ξέρετε πως είναι τα χωριά της Ελλάδας μας ! Με παιδιά να τρέχουν στην πλατεία και οι σερβιτόροι να τρέχουν να προλάβουν τους τουρίστες που γεμίζουν τα τραπέζια τους !

Στο τραπέζι με την Αννα και την Χριστίνα εθελόντριες του αγώνα γίναμε φίλες ! Πήραμε κάθε τοπικό έδεσμα που ετοιμάζεται στην Λήμνο ! Θα δοκιμάσεις οπωσδήποτε τυροπτούδια και Σαγανάκι με τυρί μελιχλωρο Λήμνου ! καταπληκτικά όλα !

Κάπου γύρω στις 12:00 το βράδυ έφθασα στο κρεβάτι μου να ξεκουραστώ !

Την άλλη μέρα το πρωί το εγερτήριο είναι νωρίς !

Λατρεύω να βλεπω τον ήλιο να βγαίνει το πρωί !

Έτσι πήραμε τον δρόμο και κατευθυνθήκαμε μπρος τις αμμοθινες , η μοναδική έρημος της Ευρώπης ! Ένα μέρος με άμμο σε μεγάλη έκταση ψηλά πάνω στο βουνό που δεν ξέρεις πως βρέθηκε εκεί !

Τα χιλιόμετρα είναι δύσκολο να τα διανύσεις σε τέτοιο έδαφος και αν δεν είσαι έτοιμος με την πρώτη διασκελια τα παπούτσια σου γεμίζουν άμμο !

Η θέα από ψηλά σε δικαιώνει !

Να αγναντεύεις την θάλασσα και το απέραντο γαλάζιο !

Αχ Ελλάδα σε αγαπώ !

Αργότερα συνάντηση με τον έπαρχο του νησιού κ Άγγελος Βλαττάς - Λαμπρινός

, που αφού συζητήσαμε για θέματα αθλητισμού και προβλημάτων που αντιμετωπίζει το νησί, για παράδειγμα μου ζήτησε να μεσολαβήσω στον Υπουργό αθλητισμού κ. Αυγενάκη, που είναι ευαισθητος σε θέματα του αθλητισμού και κυρίως στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μας και στα νησιά προκειμένου να φτιαχτεί το ταρτάν στο Σταδιο στο χωριό !

Η Α.Ο Ήφαιστος έχει 120 παιδιά στίβου που γυμνάζονται καθημερινά .

Έτσι είναι δύσκολο να μετακινούνται στην Μύρινα στην πρωτεύουσα του νησιού που έχει Σταδιο και ταρτάν !

Στο τέλος εννοείται ότι μου πρόσφερε κρασί Λήμνου, καθώς η Λημνος φημίζεται για τις εξαιρετικές ποιότητες και ποικιλίες κρασιών !

Επιστροφή στο ξενοδοχείο με ωραίο φαγητό στην τεράστια πισίνα του ξενοδοχείου Varos Village Hotel και μια βουτιά να δροσιστούμε από την υψηλή θερμοκρασία !

Στις 6:00 το απόγευμα δίνονταν η εκκίνηση του αγωνα του ημιμαραθωνίου και στις 6:45 η εκκίνηση του αγωνα των 5χλμ που κατέλαβα τρέχοντας απλά προπονητικά την 3η θέση ! Ακολούθησαν οι αγωνες των παιδιών και μετά η παρουσίαση του βιβλίου μου «ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΣ» εκδόσεις @keybooks ,

παρουσία του δυναμικού Δημάρχου κ Δημήτρη Μαρινάκη ο οποίος με βραβεύσε μαζι με τον Πρωταθλητή μας Χριστόφορο Μερουση

ο οποίος ήταν και ένας από τους ομιλητές μας στην παρουσίαση του βιβλίου !

Θέλω να ευχαριστήσω τον κόσμο που παρευρέθηκε στην βραδιά κι με τίμησε με την παρουσία τους!

Όλα τα βιβλία υπογεγραμμένα με ειδική αφιέρωση για τον καθε έναν και την κάθε μια που έρχονταν κοντά μου. Ο τρόπος που αγαπήσετε το βιβλιο μου οδήγησε την εκδοτική μου να προχωρήσει στην 2η έκδοση του μέσα σε λίγους μήνες !

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους αγαπημένους μου Eleni Torou Vasilis Vardakas Vlassis Maronitis

καθώς και στο βιβλιοπωλείο Ήφαιστος στην Λήμνο που υποστήριξε την βραδιά μας .

Η βραδιά τελείωσε και όλα μαζεύονταν !

Τα φώτα στο Σταδιο είχαν αρχίσει μα χαμηλώνουν και ο εθελοντής του Ερυθρού Σταύρου με ενημερώνει ότι έρχεται σε λίγο η τελευταία Δρομεας του ημιμαραθωνίου ! Η ώρα είχε φθάσει 10:30 περίπου . Έμεινα να την περιμένω και σε λίγο έχοντας διανύσει 3 ώρες και 17 λεπτά τον ημιμαραθώνιο μια γυναίκα φθάνει στον τερματισμό κατάκοπη αλλά ευτυχισμένη !!

Έβγαλα το μετάλλιο μου και το στεφάνι ελιάς που είχα και το πέρασα στο λαιμό της !

Συγκίνηση !

Αυτή η γυναίκα είναι η προσωποποίηση του «ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΣ» ! και το όνομα της έψαξα και το βρήκα Martine Graipin !

Ο Αθλητισμός και κυριως οι μεγάλες αποστάσεις αναδεικνύουν τις κρυμμένες δυνάμεις τις ανθρώπινης ψυχής

και την θέληση του ανθρώπου !

Φεύγοντας από την Λήμνο και έχοντας γνωρίσει τόσο ωραίους ανθρώπους και ένα μοναδικό νησί έδωσα υπόσχεση ότι του χρόνου θα είμαι και πάλι εκεί !! Μοιράζομαι μαζι σας κάποιες από τις φωτογραφίες που τράβηξα και τις επόμενες ημέρες στο καναλι μου στο YouTube θα ανεβάσω το βιντεο που ετοιμάζω με τις ομορφιές της Λήμνου

Σας Ευχαριστώ.

Ακολουθήστε το limnosfm100.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Μοιραστείτε το

aqua blue new

gunaika banner new

youtube channel

Πώς χαρακτηρίζετε τους χειρισμούς της ελληνικής κυβέρνησης στο θέμα των Ελλήνων στρατιωτικών που κρατούνται στην Τουρκία;

Θετικούς(8.5%)
Αρνητικούς(80.9%)
Δεν ξέρω / Δεν απαντώ(10.6%)